27 Temmuz 2012 Cuma

Çağrı Gülcü - Altay Röportajı

İlk söyleşimizi Altay'ın Okay Yokuşludan bile daha fazla para kazandıracak söylentilerine neden olan oyuncusu Çağrı ile yaptık. Çok keyifli, güzel bir röportaj oldu. Kişisel izlenimlerime göre çok saygılı birisi ve çok hırslı. Altay'ın futbolcu fabrikasında, A takıma kalabilecek en büyük potansiyel oyuncusu bana göre. Türk futbolunun zayıflıkları, milli takım anıları vs. kendisinden dinledim. Ayrıca transfer söylentileri üzerinde merak edilenleri içtenlikle cevapladı. Altay ile kampta olduğundan dolayı bana zamanını ayırıp benimle röportaj yaptığı için teşekkür ederim kendisine. Gelelim röportajımızı, buyrun.

Anıl Altuntaş : Öncelikle bloguma hoşgeldin diyorum ve ilk soruma geçiyorum. Futbola ilgin nasıl başladı ?
Çağrı Gülcü : Teşekkürler tekrardan. Ben kendimi bildim bileli futbol oynarım, mahallede sokak aralarında arkadaşlarımla küçük yaşlarda hep oynardık günde 2 kez kıyafetlerimi değiştirdiğimi bile hatırlarım, ailem futbolla ilgilenir ve severler zaten.

Anıl Altuntaş : Daha önce ufak bir araştırma yaparken İzmir Fenerbahçe Spor Okullarında oynadığın daha sonra Bozyaka Yeşiltepesporda başlayıp Altay'a geldiğini öğrendim. Bu süreci anlatır mısın ?
Çağrı Gülcü : Ben hep halısaha maçları yapardım arkadaslarımla, yine bir gün yaparken Hüseyin hocam beni görmüş zaten çok küçük yaştaydım beni spor okuluna davet etti, babamda kırmadı hobi olarak yapıyordum, sonra Fenerbahçe'nin İzmir'de ki pilot takımı Özyeşiltepe'yle yerel ligde maçlara çıkmaya basladım, hem kendimden büyüklerle hem de yaşıtlarımla 1 sezonda çok maç yaptım. Benimle ilgilenen çok kulüp vardı ama özellikle Zafer Bilgetay farkı ve altyapıya verdiği önem için babam benim Altay'da yoluma devam etmemi uygun gördü.

Anıl Altuntaş : Günümüzde de bir çok oyuncu kazandırdığı için önemli ve güzel tercih yapmış baban. Okurlarımız bilmiyor olabilir, saha içinde görev aldığın yeri ve kişisel özelliklerinden bahsedebilir misin ? En önemli özelliğin nedir mesela ?
Çağrı Gülcü : Ben ortasaha oynuyorum. Mesela Altay'da daha ofansif oynarken, milli takımda defansif olarak görev alıyordum. En önemli özelliğim olarak bunu söyleyebilirim. Yerimi yadırgamam ve yapabileceğimin en iyisini yapmaya çalışırım.

Anıl Altuntaş : Günümüz futbolunda ortasaha oyuncularının hem defansif hem de ofansif olarak katkısı daha çok ön plana çıktı. Günümüz futboluna yatkınlığından avantajlısın bu konuda. Kendinde neyi eksik olarak görüyorsun peki ? Bunu kesin geliştirmem gerek dediğin bir özellik var mı ?
Çağrı Gülcü : Altyapıda sıkıntı yaratmasada yukarı çıktığınız zaman futbolun zorluklarıyla karşı karşıya kalıyorsunuz. Öncelikle kesin olarak cok daha güçlü olmam gerek. Çünkü Altay'ın bulunduğu lig itibariyle futbol birazda böyle oynanıyor ne yazık ki.

Anıl Altuntaş : Evet alt yapı liglerde güce dayalı bir futbol oynanıyor ve çoğu zaman oyuncular zorluk çekiyor. Ama senin açından bir sıkıntı olacağını zannetmiyorum. Yaşıtlarına göre güçlüsün. Performansın üst seviyedeyken uzun bir sakatlık geçirdin ve atlattın sakatlığını. Uzun süre oldu ama adettendir kendini mental olarak hazır görüyor musun ?
Çağrı Gülcü : Zirvedeyken sakatlandım diyebiliriz. 6 ay gibi bir süre uzak kaldım futbola, ister istemez eksiklerinizi kapatmakta biraz uzun sürüyor ama neyse ki iyileşir iyileşmez A takım sezon öncesi kampına dahil oldum ve Milli takım ile Almanyaya gittim. Performansımı yavas yavas arttırdım ama ligde oynadığımız Manisa maçında iç yan baglarım yırtıldı, devre arası kampına 2 gun vardı üstelik. 2 ay sürdü sakatlığım. Ama şimdi kendimi iyi hissediyorum. Öncelikle Milli takımdaki yerimi geri almayı ve Altayda A takımda forma giymeyi çok istiyorum.

Anıl Altuntaş : Umarım tekrar bir sakatlık yaşamazsın. Alt yaş gruplarda görev aldığın maç sayılarına göz attığımda Akademi U16 ve Akademi U18 liglerinde fazlaca forma şansı bulmuşsun. Edindiğin tecrübeleri bize anlatabilir misin ?
Çağrı Gülcü : Bir çok güzel anım oldu ama Akademi ligleri altyapılara öncelikle kazanırsan neler yapabileceğini, kaybedersen de nelerden olabileceğini çok iyi anlattı bizlere diyebiliriz. Ama edindiğim en iyi tecrübe altyapıda sezonda 50 maçta oynasan bunu yukarıya taşıyamayan oyuncu başarılı olamıyor ne yazık ki.

Anıl Altuntaş : Evet, ne yazık ki. Burada gösterdiğin performans iyi olacakki Galatasaray ve Trabzon tarafından takip edildiğin ve istendiğin haberlerini aldım. Kısaca bu teklifleri değerlendir misin ? Benimde Galatasaray açısından en merak ettiğim cevap olacak. :) 
Çağrı Gülcü : Ligde oynadıgım 2 Trabzon maçında da çok iyiydim, zaten iyi referanslar aldıkları icin babama telefon etmişler babam da menajerime aktardı ama olaylar nasıl gelişti ben hiç bilmiyorum inanın. :)   Galatasarayla olan ilişkim ise 2 yıl önceye dayanıyor. Bana ayağım kırılmadan öncede talip olmuşlardı. Tabi ki Galatasaray Türkiye'nin en buyuk kulüplerinden biri böyle ilgilendiklerini bilmek insana gurur veriyor. Ümit Davala'yla da görüşmem olmuştu. Beni izlediklerini, cok iyi referanslar aldıklarını, sezon başından beri talip olduklarını söylediler. Ama sonra kulüplerin görüşmesi nasıl oldu neler dendi o konu hakkında da fikrim yok. :)

Anıl Altuntaş : Bekliyoruz Floryaya. Bu sene gel, Floryada ben ağırlayacağım seni.  Altay ile profesyonel sözleşme konusuna açıklık getirir misin, bazı sorunlar var sanırım ? 125 bin lira yatıran lisans hakkına da sahip olacakmış diye duydum. Teklif yapan kulüpler bu ücretten bilgisi var mı ?Senin için bu durumun Galatasaray'a transferin pozitife dönüşüyor diye düşünüyorum.
Çağrı Gülcü : Altay bana ilk profesyonellik teklifini Galatasaray'ın transfer teklifine karşın yapmıştı zaten. Açıkçası elden kaçmayayım, profesyonel olayım diye Galatasaray'dan 800 milyar gibi bir para istendiğini biliyorum. Ama kulübümle bir sorun yaşamadım. Maalesef Türk futbolunda bir çok kulüpte oldugu gibi Altayda da maddi sıkıntılar var. Benim eski kulübüme yetiştiricilik bedelimi yatıramadılar bunun nedeninin birazda eski kulübümün çıkardığı zorluklar olduğunu düşünüyorum. Ben imza atmıştım ama profesyonel olamayınca dışarıya imza atmayı istemiyormuşum gibi yansıdı. Ben eğer bir yere gideceksem kulübüme de para kazandırmak isterim. Ama gelinen durum maalesef bu.

Anıl Altuntaş : En azından buradan dile getirmiş oldun. Şu an profesyonel sözleşmen yok değil mi ?
Çağrı Gülcü : Şu an profesyonel sözleşmem yok, ama en kısa zamanda netlik kazanır diye düşünüyorum abi.

Anıl Altuntaş : Hayırlısı hakkında. Bu teklifler seni olumlu ölçüde geliştirmiş olacak ki zaman zaman Milli takıma seçiliyorsun. İlk kez milli takıma seçildiğinde neler hissettin ?
Çağrı Gülcü : İlk kez Milli takıma yaş grubumuzun ilk kampı olan Hollanda kampında cağrıldım. Müthiş bir deneyimdi benim için. Hala her dakikasını hatırlıyorum desem yeridir. :) Aralıksız gidiyordum ama sakatlıklarla yerimi kaybettim. Bu bir bahane değil tabi ki, çalışıp eskiden olduğu gibi o formayı giymeyi kafama koydum zaten. :)

Anıl Altuntaş : Bundan bir şüphem yok. :) Milli takımda U15, U16 takımlarında özel maçlarda görev aldın. Önemli bir organizasyon olan U17 Avrupa Şampiyonasına katıldın. Gelişim gösterdiğinin açık bir göstergesi olabilir bu. Sana bu tür organizasyonlar neler kattı ?
Çağrı Gülcü : Ben hiç tereddüt etmeden şu an ki futbol felsefemde Milli takımın çok büyük bir yeri var diyebilirim. Orada ki hava bambaşka. Hem psikolojik olarak hem fiziksel olarak kendinizi çok güçlü hissediyorsunuz. O bayrağı temsil etmek büyük bir sorumluluk olsa da size çok şey kazandırıyor  Belki de geleceğin Avrupalı yıldızlarıyla oynuyorsunuz rakiplerinizi tanıyorsunuz bu yönden de cok faydalı olduğunu düşünüyorum.

Anıl Altuntaş : Milli Takım alt yaş gruplarında görev alan teknik direktörler Süper Ligden bir takım çalıştırmaya başladığında o yaş gruplarından tanıdığı oyuncuları oynatabiliyor. Buna güzel bir örnek olarak Abdullah Ercan hocanın Muhammet Demir'i oynatmasını gösterebiliriz. Size bu durumun katkısı olduğuna inanıyor musun sende ? Galatasaray'a geldiğinde daha çok göz önünde olacaksın belki de, seni biraz sıkıştırmış olayım. :)
Çağrı Gülcü : Güzel bir konuya değindin abi. :) Tabi ki çok önemli bence. Milli takım hocalarımızla bağlarımız kopmuyor zaten iyi bir birlikteliğimiz oluyor. Bu konuya iyi bir örnek verecek olursak Ümit Davala hocam bana Abdullah Ercan hocadan hakkımda çok olumlu referanslar aldıklarını söyledi. Böyle olaylar insana gurur veriyor. Tabi ki iyi izler bırakmak gerekiyor. :) Gençleri seven hocalar olunca bu bize de yansıyor  Galatasaray örnegini verdiğiniz gibi abi. :)

Anıl Altuntaş : Röportajımızda sona yaklaşırken günlük olaylara geçelim biraz. Çağrı günlük hayatta ne yapar ? Taylan Antalyalı ile samimi olduğunu biliyorum. Nereden başladı dostluğunuz ?
Çağrı Gülcü : Taylan ile Ege karmasında tanıştık, aynı okulu kazanmıştık, kafalar uyuştuğu için çok iyi zaman geçiriyoruz birbirimizi çok iyi tanıyoruz ve ne zaman boş vakit bulsak onla beraberiz zaten günlük hayatta ise her genç gibi playstation oynamaya bayılıyorum. :)

Anıl Altuntaş : Eğer ikinize de uygun olursa bir gün Marmariste playstation ayarlayacağım olmadı İstanbul'a gelişinizde.  Son olarak örnek aldığın futbolcu var mı yerli ya da yabancı olsun ? Bunun yanında kişisel bir hedefin var mı ? Varsa bize de bahsetmek ister misin ?
Çağrı Gülcü : Rakip tanımıyorum ama ona göre. :) Barcelona orta sahasına hayranım komple. :) Öncelikli hedeflerim Milli takıma tekrar çağrılmak ve yeni sezonda herşeyin yolunda gitmesi. 

Anıl Altuntaş : Ben senin kadar iddaalı değilim fakat sana soğuk terler boşaltabilirim. :)
Çağrı Gülcü :  Bilemiyorum, nerede olacağım belli olmadığı için abi ayarlarsın artık sen yerini. :)


Bana çok keyifli bir sohbet olarak geldi, çok büyük keyif aldım. Çağrı'dan görüştüğümüz yerde Taylan ile birlikte playstation sözü de aldık. Yolu açık olsun Büyük Altay'ın büyük oyuncusunun.

Hiç yorum yok: