10 Ekim 2012 Çarşamba

Almanya Ligi


Şimdiden gelecek sezonun planlanması yapılması gerektiğine inanıyorum. Ucuza kaliteli oyuncular almak istiyorsanız sezon sonunda araştırılması yapılmamalı. Şimdiden araştırılıp bir söz kesilmesi gerektiğine inanıyorum. Sezon sonuna sarkıtırsak ya çok pahalı olacak ya da kaşarlaşmış, kulübüyle sorunu olan topçuları getirteceğiz. Bunun için Almanya ligini ufak çaplı araştırdım. Sene sonunda sözleşmesi bitecek yıldız, yıldız adayı ve ligte ses getirecek oyuncuları ele aldım. Sonuçları;

Klass-Jan Huntelaar : Schalke'li oyuncuyu almak pek kolay değil. İleri hattımızda ki futbol özelliği olarak elimizde eksik olan forvet türü diyebiliriz. Bitiricilik. Schalke'ye çok şey kattı sıra biz de Klass.
Lewis Holtby : Bir diğer Schalke'linin de sözleşmesi bu sezon sonu bitiyor. 90 doğumlu genç yıldız adayımız parçalı giyse hiç de fena olmaz hani. Bu gibi genç yıldız adaylarına kapım her zaman açıktır, ayrıl da gel oğlum.
Michael Rensing : Olası bir Musleranın satılması durumunda bonservissiz alabileceğimiz oyuncu. Tabii Almanya liginde genç ve ucuza alabileceğimiz oyuncular da var. Bunların başında Kevin Trapp geliyor. İş bedavaya işi bitirmekse ve kaliteyse Rensing ipi çekiyor.

Bu oyuncuların yanına Galatasaray'a yakıştıracağınız veya kendi kulübünüze yakıştıracağınız çok oyuncu olacaktır. Ben bunları layık gördüm. Bu isimlerin yanında 7 haftası geride kalan ligde bir kaç genç oyuncu gözüme çarptı. Bu isimlerin de sene sonu sözleşmesi bitiyor. Galatasaray olmasa bile Orduspor'a gelip orada kendini parlatıp memleketime de iyi paralar kazandıracak oyuncular olduğunu düşünüyorum. 

Konstantin Rausch : 90 doğumlu Hannover'lı oyuncu. Orduya gelir mi bilemem ama gelirse büyük işler yapar. Sol açık oynuyor. 
Jan Kirchhoff : 90 doğumlu Mainz formasını terleten gencimiz stoper oynuyor. Çok mu zorlandın al ön liberoya. Ama şu an oynadığı ve asıl mevkisi stoper. Orduya gelir ve Agus'tan da çok daha fazla katkı yapar. 
Jonathan Schmid : Tekrardan 90 doğumlu bir oyuncu sunayım. Freiburg'ta oynuyor. Mevkisi sağ açık. Alman liginde oynayan Avusturya doğumlu Fransız oyuncu. Ligde şimdiye kadar güzel işler yaptı.

Bu oyuncular 7 haftada çok iyi işler yaptılar. Şimdiden takip etmekte fayda var. Anadolu kulüplerine getirtebilirsen güzel iş yapmış olursun. Ama bu çıkışlarıyla Anadolu kulüplerine burun da kıvırabilirler.

Gurbetçi oyuncularımızı da es geçmedim. Derledim topladım sezon sonu sözleşmesi bitecek 3 oyuncuyu sizler için buldum. Buyurun : 

Yunus Malli : Alman alt yaş gruplarında düzenli olarak oynadı. Mainz Yunus'dan çok şey bekliyor. B.Mönchengladbach'tan bedelsiz olarak aldılar. Bundesliga'da 51 dakika forma giydi. Bundesligaya henüz alışamadı ama bizde daha fazla forma giyerek alışması mümkün. 92 doğumlu. İyi topçudur Yunus. 
Aykut Özer : 93 doğumlu Frankfurt'un kalecisi. Ülkemizin alt yaş gruplarında da forma giydi. Denenmesi gereken isim.
Özkan Yıldırım : 93 doğumlu Bremen'ın oyuncusu. Çok fazla izleyemedim o yüzden bir şey diyemiyorum. PTT bu tür gurbetçileri sever. 



Anıl Altuntaş
www.twitter.com/8aaltuntas

Hiç yorum yok: